Monday, September 28, 2009

cahaya aidil fitri

kalian...
panjang dan mungkin berbunyi sedikit cemas
jika setiap saat di 1 syawal 1430 hijrah yang aku satu-persatukan
aku juga tidak punya banyak masa untuk berperi di laman ini
buat masa ini aku perlu banyak rehat
rehat minda, fizikal batin dan zahir

cuma pada 1 syawal lalu
aku mengulangi mimpi indah ibuku 32 tahun yang lalu
bezanya hanyalah sinar mentari
jika aku inginkan nafas pagi 1 syawal
dia puteriku, menyedut nafas pertamanya ketika mentari membenamkan cahaya
kami anak 1 syawal
mungkin biasa bagi orang lain
tapi ia anugerah buatku

selaut kasih segunung cinta
masih belum terusik kusimpan buatmu
untuk si putera yang sedang mengenal dunia
telahku wasiatkan seluruh jiwa raga ini
untuk menampung hidup hari depan
untuk kalian berdua
putera puteriku

(cuma setakat ini ilhamku datang, mahu baring rehatkan diri, mahu lelapkan segala penat dan resah lewat 9 bulan yang sangat berbekas)

No comments: