Wednesday, September 9, 2009

9.09.2009

9 hb 9 2009
cantik tarikh hari ini
tapi pada aku
ada apa pada tarikh yang cantik ini
hari ini, aku ke SJMC untuk regulary weekly check up
minggu ini genap 37 minggu
rupa-rupanya...aku ingat dah 38 week

makna 37 minggu
aku masih ada peluang 3 minggu lagi
sebelum berstatus ibu anak dua
fuh...besar tanggungjawab menanti

rasa sayang kat baby dalam rahim makin menebal
selama ini bersatu, lepas ni dia akan keluar tengok dunia
lepas dua bulan dah terpaksa ditinggal-tinggal
macam-macam lagi akan berlaku

tadi masa check up, aku tanya puan doktor delaila
'dr, sempat raya tak saya ni'
dr delaila cakap 'hope-hopelah'
tapi baby u dah enggage, cuma tak proper je lagi
sempat, as long u hati-hati, tambah dr.
aku senyum dan angguk

aku bukan nak raya sangat
tapi tak nak ganggu mood raya asyraf yang dah pandai nyanyi lagu raya
har--hari asyik tanya bila nak balik kampung
nak pakai baju raya
dan tanya mana kasut raya dia
itu baru umur 2 tahun 9 bulan
what everlah asyraf!

paling aku takut
masa tunggu result genital swap
kata dr, 'kalau result kata ada problem, baby u takkan boleh bernafas after 12 hour deliver'
sounds bad...
scary okey
nasib baik tak ada apa-apa problem...kalau tak....
subhanallah, mintak simpang malaikat 44

harap betul ramalan dr. lepas raya harapnya
next week check up lagi, after that dr. kata dia akan beri mc kat aku
so boleh rest terus sampai raya

pesan dr. 'if your contraction is heavy, u come to see me. be carefull.'
aku, cuba senyum untuk rasakan sedikit kelegaan
hope u are right!

No comments: