Saturday, September 12, 2009

bosan kerja atau bosan dengan kerja...

aku dah bosan
bosan kerja, bukan bosan dengan kerja
bincang sama teman, kata mereka: ambillah cuti pergilah melancong
laburkan sedikit RM berketul
dalam beg atau dalam buku bank

aku jawab
mana ada berketul-ketul
setiap hari sudah dilaburkan
jadi asap sepanjang jalan ke lokasi kerja
jadi tukaran untuk makan-minum
serta dihabiskan untuk jamuan mata di Mid Valley
hahahaha...tetap Mid Valley yang salah akhirnya

sungguh aku sungguh bosan
bosan yang tiada penawarnya
bukankah kerja itu satu tuntutan selepas setiap daripada kita semua menghabiskan berbelas tahun di bangku sekolah

aku anggap itu ayat penyedap hati...
juga frasa penawar bosan

kadang-kadang kerja ini buatkan aku jadi bosan
aku bosan kerja begini
mahu tukar profesion?
itu keputusan paling besar
mampukah aku bertahan dengan kerja baru
kerja bagaimana agaknya
tak tercapai akal fikirkan soalan itu

upss...time up
masih ada kerja yang harus aku sudahkan
kerja memang tak pernah selesai!

No comments: