Tuesday, August 25, 2009

ragam buka puasa...

macam-macam halkan...
usahkan dunia, ini yang selalu depan dan dah jadi kelaziman dalam bidang media pun masih boleh berlaku kerenah tak berapa cerdik. adakah patut buat majlis untuk promosi filem tapi seorang pun orang filem itu atau krew, pelakon dan pengarah jauh sekali tak nampak batang hidung dalam majlis yang dianjurkan.

aku pula, daripada boleh berbuka puasa dengan suami dan layan anak makan bersama boleh tiba-tiba baik hati buat keputusan nak jenguk majlis berkenaan. maklumlah tengah kontang, bukan kontang poket tapi kontang artikel. aku fikir bolehlah aku buat apa yang patut, tangkap mana-mana yang berkenaan untuk dikorek apa ceriter.

kisahnya, haram! hanya poster dan press release sahaja yang ada. si penerbit dan penganjur majlis tak pandai nak komen apa-apa.

'kalau u ouls nak buat wawancara, i kasi u ouls no penerbit atau pengarah filem berkenaan', katanya penuh hemah.

kami angguk dan buat biasa-biasa sahaja. ada seorang artis, sharifah haslinda pula, okay bila nak diinterview tapi tak ready untuk diambil gambar. 'saya selekeh' katanya.

nasib baik, ada idea hencap-menghencap berlaku di sana. kalau tidak, betapa bosannya makan tanpa perasaan. usahkan seorang wartawan junior yang menjadi mangsa dalam diam, clara dan syazwani jua yang tiada kaitan terbabit sama.

habis, apa nak buat. pukul 9 malam, kami cau! aku, zul, jedi dan shaz anggap esement lembing awang pulang ke dayang petang tadi sebagai majlis buka puasa amal jariah. 29 ogos nanti baru betul-betul majlis bersama orang filem berkenaan. tengoklah. 29 nanti hari sabtu, malas nak layan benda-benda berupa kerja apabila hari cuti.

kami ketawa sambil berlenggang ke kereta pulang tanpa beban artikel....

nota jari kiri: ada masanya kami orang media ni macam pak turut, diminta datang, datanglah! diminta pergi, pergilah! susah bila ada pihak yang tak faham kerja orang lain kan. saya tak marah puan, encik. niat kalian baik, tapi niat kami yang tak kesampaian...

4 comments:

saat omar said...

Filem apa tu ye? habaq mai...

divakampung said...

filem epik arahan majid salleh judulnya, Lembing Awang Pulang Ke Dayang....ada berminat ke?

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

biasa la beb...mana leh ikut sume org nyer kepala otak..

divakampung said...

betul-betul...