Monday, August 24, 2009

lagu raya, biskut raya dan duit raya...

baru tiga hari puasa, kepala dah ligat fikir pasal baju raya, biskut raya dan duit raya yang bakal dilaburkan buat anak-anak buah dan budak-budak yang datang ke rumah berhari raya.

tiba-tiba aku realistik, berayakah aku tahun ini? aku mohon kepada Yang Kuasa, harap aku sempat beraya juga sebelum bertapa 45 hari sekali lagi.

baju asyraf dah beli, baju papa dan baju sendiri belum lagi, tak tahu sebenarnya fesyen apa yang fix lagi dengan tubuh bersaiz begini. masuk kali ini, ini kali kedua aku beraya dengan perut kembung. nasib badan demi masa depan. aku reda je.

biskut raya, belum terfikir nak beli jenis apa. lepas tu nak kena agihkan kat beberapa buah rumah - rumah ibunda kat kg, rumah mertua, rumah sendiri dan rumah mak su. kalau ada rezeki lebih, boleh juga bagi kakak kat bukit beruntung. itu wajib dan kelaziman aku setiap tahun.

duit raya - nampaknya tahun ini kena siapkan masuk dalam sampul awal-awal, takpun masukkan je dalam akaun ibunda dan adik kat kg. untuk anak-anak buah, tak tahulah, kalau mereka datang rumah aku, dapatlah dihulurkan, kalau tak, tak tahulah. rasanya raya nanti aku dah larat nak berjalan jauh.

lagu raya - semalam aku teringatkan satu lagu. selamat datang sayang nyanyian hattan. aku suka lagu itu.

1 comment:

qamar said...

Jom kita usaha untuk cari duit raya..dapatkan idea2 untuk buat duit raya disini.Perniagaan yg paling menguntungkan adalah perniagaan yg bermusim.