Wednesday, December 10, 2008

popular oh popular

hari ini aku tertarik dengan frasa popular
mengikut kamus dewan popular sama maksudnya dengan digemari atau disukai ramai
kepopularan pula perihal popular atau populariti

semasa di bangku kuliah
dalam subjek teori hubungan antarabangsa yang aku ikuti
pensyarahku seorang berketurunan benggali menarik perhatian aku dan pelajar lain dengan istilah budaya popular...yang melekat dalam memori aku sehingga ke hari ini adalah bukti nyata berhubung budaya popular yang jelas adalah minuman coke
coke cola telah menjejalah minda sedunia
sudah berdekad-dekad coke muncul sebagai air minuman ringan yang paling prominent...sebut sahaja coke
si kecil yang baru mengenal hurufpun tahu, apa itu coke
datanglah jenama lain, pepsi, 7up ke
kuasa coke tetap utuh....

oh...aku minta diri sejenak
sebab ada perkara lebih popular yang perlu dihadap
nanti kusambung lagi dalam bahagian kedua pula...
sebenarnya banyak lagi yang hendak disentuh
kalau tak keberatan, jenguk-jenguklah!

No comments: