Thursday, November 27, 2008

yoga....haramke?

yoga yang diharamkan
sebenarnya aku malas nak bercakap bab-bab haram ni
tapi tak tahu kenapa apabila bab yoga diperkatakan
aku rasa geli-hati
kesian pak mufti kita kan
(ish jahat mulut pula)
tapi betul, kesian dia. Mesti ada pihak yan mengadu supaya cepat keluarkan fatwa
sedangkan PM dan istana belum keluarkan apa-apa arahan
eh, istana orang tak panggil arahanla
apa-apalah....

tak dijadikan cerita
sekarang kerja pak polisi semakin bertambahlah
daripada menyiasat kes jenayah
sekarang dah kena menyiasat kes yoga pula
dah kena buat siasatan, tanya orang, dapatkan reaksi
mungkin yang berpangkat SB dah melilau di pusat-pusat yoga
kena menyamar dan daftar diri sebagai ahli kelab
ha...sekarang cakap...siapa yang kata polis tak buat kerja?
macam-mana aku tahu...aku tahulah

rasanya, banyak lagi benda haram lain yang pak mufti terlepas pandang
ataupun dah pandang tetapi tak terdaya nak kata apa-apa
itulah Malaysia...
Malaysia oh Malaysia...
kabut lagi serabut...(tapi aku tetap bangga jadi anak Malaysia)

No comments: