Monday, January 7, 2008

gelombang baru af6

Ramli MS pengetua, peserta dari usia 18 hingga 45!

Gelombang baru Akademi Fantasia yang menobatkan 'dirinya' program realiti no: 1 di Malaysia, kembali lagi. Kononnya kali ini, AF6 membawa angin yang lebih panas, besar lebih bertenaga. Tetapi bagi sesetengah pihak, mungkin gelombang ini sehebat tsunami atau mungkin juga sekadar angin sepoi-sepoi bahasa yang bertiup mendinginkan petang yang indah....apa-apa pun, pandangan tentang AF berbeza bagi setiap individu.

Sebagai pemerhati, tentunya AF6 sekadar satu tradisi Astro, meneruskan program cari makan mereka untuk dinner kepada setiap pelanggan Astro dan peminat AF itu sendiri. Setiap pengisian dan suntikan kelainan yang diisi pula adalah usaha Astro sebagai penyedap makanan yang ingin disajikan.

Musim ini, Astro membuka peluang kepada peserta matang, bukan lagi terhad kepada yang berusia 18 hingga 27 tahun, tetapi 45 tahun. Satu keputusan luar biasa untuk musim ke-6 ini.

Tahun ini, pengarah muzik berasal dari Singapura, Ramli MS sekali lagi dijemput sebagai Pengetua AF. Apakah ini sekaligus menobatkan AF2 (yang diterajui Ramli dulu) sebagai musim terbaik AF sebelum ini. Semuanya terserah kepada anda!

Untuk pengetahuan semua, ini bukanlah tahun pertama (selepas AF2) Ramli ditawarkan sebagai pengetua!. Mungkin, cuma pada 2008, Ramli ada kelapangan masa....Berapa agaknya 'harga' Ramli untuk musim ini...ke mana pula komposer-komposer bertauliah pribumi Malaysia? hahaha....ini bukan isunya lah....bukan Ramli seorang anak Singapura, M. Nasir dan Ramli Sarip..,semuanya kelahiran Kota Singa bukan?

No comments: