Friday, October 29, 2010

tamat untuk minggu ini...

aduhai
aku bukan si luncai yang terjun dengan labu
aku setakat penulis yang makan gaji
yang hampir bunuh diri setiap kali dateline mengejar
tapi taklah macam mangsa-mangsa gunung merapi yang meletus di jogja

untuk minggu ini, aku isytiharkan kerja aku sudah tamat
halaman terakhir kisah siti saida taruddin malu nak beri kenyataan pasal bercerai
baru sahaja siap dibikin lay out oleh hezrie
cantik lay outnya, pasti lepas ni ramai yang berkenan kat saida itu
walaupun dari rahim pernah terlahir empat cahaya mata
itu kata aku lah, bukan kata orang lain

jadi, hukum moral zaman sekarang
ibu orang ke, bini orang ke, ada sesiapa kisah
kalau dia suka dia goda juga
eh, tiba-tiba
aku nak tukar statement lain pulak
ada empat ke, anak 10 ke, tak ada anak ke
kalau nak bercerai bercerai juga
tak apalah, itu nasib orang
nasib sendiri belum tahu lagi

yang penting hukum aku untuk minggu ini sudah selesai
hukum minggu depan terkangkang lagi...
kerja berdateline weekly kadang-kadang seronok
tapi selalu resah....
itu yang indahnya jadi wartawan hiburan
bila artis mahukan wartawan, satu panggilan telefon atau sms sahaja
pasti wartawan akan respons
tapi bila wartawan mahukan artis 'yang tengah panas'
panas hati jadinya! telan sahaja.....

No comments: